Termékeink » BÉBIK ÉS BÖLCSISEK

Festő törpék

« vissza

Termékkód: FK329

Képek:

festo_torpek1.jpg
festo_torpek.jpg

Kor: 5-12 év

Anyaga: Fa + papír

Doboz mérete: 11,5x4,5x18 cm

Tartalma: 33 kártya különböző színű törpékkel, játéktábla, 6 játékbábu, dobókocka, játékleírás

Játékosok száma: 2-6 fő

Szállítható: 3-4 nap

1. Játékvariáció

A játék előkészítése


Minden játékos kap egy játékbábut, amit tetszőlegesen a külső kör 12 különböző színű mezőjének egyikére állít. A játékosok bábuikkal csak a külső kör mezőin lépkedhetnek, mivel a belső mezők csupán arra szolgálnak, hogy megértsük, a különböző színekből milyen más színeket lehet kikeverni. Ezt a segítséget a kártyák hátoldalán is megtalálhatjuk jól áttekinthető formában. A 33 törpés kártyát keverjük jól össze, majd képes felükkel felfelé, vagyis úgy, hogy a törpék láthatóak legyenek, helyezzük el őket a játéktábla körül. Ehhez vagy egy nagyobb asztalra van szükség, vagy játszhatunk a padlón is. Ezt követően minden játékos dob egyet a dobókockával. Az kezdheti a játékot, aki a legnagyobb számot dobja.

A játék célja

A játékosoknak arra kell törekedniük, hogy a lehető legtöbb törpés kártyát gyűjtsék össze. Törpés kártyát úgy is lehet szerezni, ha olyan mezőre lépünk, amelyik vagy pontosan ugyanolyan színű, mint valamelyik egyszínű törpe, vagy pedig olyan színe van, amit egy kétszínű törpe színeiből ki lehet keverni.

A játék menete

A soron levő játékos dob egyet a dobókockával és annyit lép jobbra vagy balra a köríven, amennyit dob. Megfelelő számú lépés után törpés kártyát kétféle módon tud szerezni:
Vagy felveszi azt a kártyát, amelyiken egy pontosan ugyanolyan egyszínű törpe van, mint a mező, amelyiken áll.
Vagy talál egy olyan kétszínű törpét, amelyiknek színeiből kikeverhető annak a mezőnek a színe, amelyiken áll.
Egyszerre mindig csak egy törpés kártyát lehet megszerezni, még akkor is, ha több lehetőség is van.
A játék elején még könnyen találunk megfelelő kártyát, ám ahogy a játék során egyre több kártya kerül a játékosokhoz, úgy lesz egyre kisebb a valószínűsége, hogy megfelelő kártyát találunk.

A megoldás ellenőrzése

Ha a játékos kiválasztott egy törpés kártyát, akkor ellenőrzésképpen meg kell fordítania azt. A kártya hátoldalán meg van jelölve az a színes mező, ahol a játékosnak állnia kell. A kártyát csak helyes megoldás esetén kaphatja meg. Egyszínű törpék esetében ez biztosan nem okoz problémát. A kétszínű törpéknél azonban jól végig kell gondolni, hogy milyen színt lehet kikeverni az adott törpe színeiből. Természetesen ehhez segítséget nyújtanak a játéktábla belső mezői is. Aki pedig idővel kicsit jobban kiismeri magát a színek világában, az pontosan tudni fogja, hogy hogyan lehet kikeverni a különböző színeket.
A kártyák hátoldalán mindig megtalálható, százalékban kifejezve, a színek pontos keverési aránya, valamint az adott szín elnevezése is.
Aki helyesen választotta ki a színt, az megtarthatja a kártyát.
Aki nem talált megfelelő kártyát vagy rossz törpét választott, az nem kap kártyát. A helytelenül kiválasztott kártyát újra vissza kell tenni az asztalra.

A játék vége

A játék akkor ér véget, amikor mind a 33 törpés kártya a játékosokhoz került. Az nyeri meg a játékot, akinél a legtöbb kártya van.
A játék kezdete előtt megállapodhatunk abban is, hogy a játék akkor ér véget, ha valaki összegyűjt 5 (6, 7, 8…) kártyát.

2. Játékvariáció

A játék előkészítése

Tegyük a játéktáblát az asztalra. Minden játékos válasszon magának egy játékbábut, amit maga elé állít. Keverjük jól össze a 33 kártyát és a paklit helyezzük az asztal közepére úgy, hogy a törpék láthatóak legyenek. A dobókockára ennél a játéknál nem lesz szükség.
A legfiatalabb játékos kezdheti a játékot.

A játék célja

A játékosoknak arra kel törekedniük, hogy minél több törpés kártyát gyűjtsenek össze. A kártyákat akkor kapják meg, ha bábuikkal olyan színű mezőre lépnek, amelynek színe megegyezik a pakliban legfelül lévő törpe színével vagy színkeverékével. Egyszínű törpéknél ez bizonyára nem okoz problémát, kétszínűeknél azonban olyan mezőre kell lépni, amelyiknek színe megfelel az adott törpe színkeverékének.

A játék menete

A játékosok egymás után sorban következnek.
Az éppen soron lévő játékos jól megnézi a pakli tetején lévő kártyát. Ha az egy egyszínű törpe, akkor bábuját a tábla külső körének arra a mezőjére kell állítania, amelyiknek színe pontosan megegyezik a kártyán lévő törpe színeivel. Például ha egy sárga törpe van legfelül, akkor a bábuját a sárga mezőre kell állítania.
Ha kétszínű törpe van a kártyán, akkor a bábuját a körívnek arra a mezőjére kell tennie, amelyiknek színe a törpén lévő két szín keveréke. Például a legfelső kártyán, a sárga gombán ülő piros törpe látható – ez kétszínű törpének számít. A piros és a sárga színek összekeverése narancssárga színt eredményez. A játékosnak tehát a narancssárga mezőre kell tennie bábuját ahhoz, hogy megkapja a kártyát. Ha a játékos letette a bábuját valamelyik mezőre, akkor ellenőrzésképpen a legfelső kártyát fordítsuk meg. A hátlapon látható, hogy helyesen lépett-e.
Ha a játékos helyesen döntött és jó mezőre rakta le a bábuját, akkor megkapja a kártyát, majd leveszi a tábláról a bábuját. Ezután a következő játékoson van a sor.
Ha nem jó helyre tette a bábut, akkor nem kapja meg a kártyát. Helytelen megoldás esetén a kártya a pakli aljára kerül, a játékos leveszi a bábuját és a következő játékos léphet.

A játék vége

A játék akkor ér véget, amikor mind a 33 törpés kártya a játékosokhoz került. Az nyeri a játékot, akinél a legtöbb kártya van. A játék kezdete előtt megállapodhatunk abban is, hogy a játék akkor ér véget, ha valaki összegyűjt 5 (6, 7, 8…) kártyát.


Egységár: 1 580 Ft